Οι indie developers και ο προγραμματισμός!

Sample-Programming-Code
cout << «Προγραμματισμός» ;

 

Τι είναι ο προγραμματισμός; Μετά από τόσα χρόνια ως προγραμματιστής μπορώ να πω ότι είναι για μένα ένας τρόπος έκφρασης ο οποίος μπορεί να σε φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στο άπειρο 🙂 Εξηγούμε…Ο προγραμματισμός δεν είναι εύκολο πράγμα! Πρέπει να γνωρίζεις και συνεχώς να μαθαίνεις τις νέες δυνατότητες μιας γλώσσας. Tο έχω νιώσει στο πετσί μου όπως λέει και η έκφραση. Πρέπει να το αναφέρω ότι τα video games μου κίνησαν την περιέργεια να μάθω να προγραμματίζω! Ώρες ατελείωτες! Τι γίνεται όμως όταν κάποιος προσπαθεί να γράψει κώδικα για ένα παιχνίδι μόνος του; Ας ξεκινήσουμε! Υπάρχουν τέσσερις συνιστώσες τις οποίες πρέπει να λάβει υπόψιν του ένας προγραμματιστής ενός παιχνιδιού.

Πρώτα απο όλα πρέπει να βρει την κατάλληλη γλώσσα προγραμματισμού για να επιτύχει τον στόχο του. Ευτυχώς στις μέρες μας οι γλώσσες προγραμματισμού βρίσκονται σε ένα υψηλό επίπεδο (τα λεγόμενα API) πράγμα το οποίο βοηθάει στην γρηγορότερη ολοκλήρωση του όλου project. Δεύτερον πρέπει να είναι αφοσιωμένος στον στόχο του! Είναι πολύ δύσκολο να επανέλθεις στην ροή του κώδικα μετά απο ένα διάλειμμα λίγων ημερών αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Πρέπει να καταγράφει τις ιδέες του στο χαρτί συνέχεια. Δυστυχώς το μυαλό μας δεν είναι σκληρός δίσκος. Η δημιουργία ενός παιχνιδιού μπορεί να διαρκέσει και ένα και δύο και τρία χρόνια! Θα χρειαστεί να κάθεστε μπροστά στον Η/Υ πολλές ώρες! Τρίτον ο δημιουργός πρέπει να έχει ψυχική δύναμη και σωματική δύναμη να ξεπεράσει τις δυσκολίες κατά την διάρκεια του project. Για αυτό τον λόγο η γυμναστική πρέπει να είναι κομμάτι της εμπειρίας αυτής. Νους υγιείς εν σώματι υγιεί που λέγαν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας!  Τέταρτον πρέπει να βρείτε τα υπόλοιπα άτομα τα οποία χρειάζεστε για να δημιουργήσετε το project σας! Μην πιστεύετε οτι τα ξέρετε όλα δέν θα πιάσει 🙂 Χρειάζεστε λοιπόν εκτός απο ένα άτομο για το προγραμματισμό και ένα άτομο τουλάχιστον το οποίο πρέπει να γνωρίζει από γραφικές τέχνες. Photoshop, 3D computer graphics κλπ.

Art_max_impex_b2
To 3d Studio ΜΑΧ είναι ένα απο τα πίο παλιά προγράμματα για modelling και rendering γραφικών.

 

Την στιγμή που θα μαζέψετε την ομάδα σας θα χρειαστεί να ορίσετε αρμοδιότητες στα μέλη της ομάδας σας. Η εμπιστοσύνη που θα δείξετε στην ομάδα σας θα σας οδηγήσει στις σωστές αποφάσεις. Όλα τα παραπάνω λοιπον είναι κάποια απο τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι indie developers. Λόγω των δυσκολιών αυτών αν προσέξετε τα indie παιχνίδια είναι διαφορετικά σε επίπεδο γραφικών και σε επίπεδο gameplay σε σχέση με τα games μεγάλων εταιριών. Βέβαια και τα χρήματα τα οποία ξοδεύονται απο τους indie developers είναι πολύ λιγότερα. Αυτό σημαίνει οτι οι indie developers δεν έχουν την οικονομική δύναμη να αγοράσουν έτοιμες μηχανές γραφικών για την δημιουργία των γραφικών. Ναι ναι… θα μου πείτε οτι κάποιες απο αυτές είναι free αλλά και πάλι δεν συγκρίνονται με όσες είναι επι πληρωμή. Απο την άλλη όμως αν ένα παιχνίδι ενός indie developer καταφέρει να ξεχωρίσει απο τα υπόλοιπα τότε η εισροή των χρημάτων είναι τεράστια σε σχέση με το κόστος παραγωγής του παιχνιδιού για τον απλούστατο λόγο οτι τα χρήματα απο τις πωλήσεις τα μοιράζονται τρία με τέσσερα άτομα. Πρέπει όμως πρώτα να πληρώσουν μια μικρή περιουσία για να αγοράσουν το SDK (Software Development Kit) της SONY, Nintendo κλπ εταιριών. Η τιμή κυμαίνεται απο 2000 δολάρια έως 10000 δολάρια τα οποία πληρώνουν οι developers. Εξαίρεση αποτελεί η Μicrosoft με 100 δολάρια το χρόνο αλλά κρατώντας από τις πωλήσεις το 30%. Επίσης τo Steam και ιδιαίτερα το κατέβασμα πλέον των παιχνιδιών στις μέρες μας, έχουν βοηθήσει πάρα πολύ τους indie developers. Αν βγάλεις απο την μέση την διανομή των retail εκδόσεων καταλαβαίνεις οτι το κόστος παραγωγής μειώνετε σημαντικά.

IndieGameTheMovie_filmstill6_TitleScreen_byIndieGameTheMovie
Η ταινία Indie game: The movie … δείτε την και θα καταλάβετε!

 

Εφόσον μιλάμε για προγραμματισμό και indie developers αξίζει να αναφέρουμε την ταινία Indie Game The movie την οποία παρακολούθησα και προτείνω και σε εσάς να την δείτε. Θα νιώσετε την δύναμη που έχουν αυτά τα άτομα και τις δυσκολίες τις οποίες βιώσανε. Ευτυχώς για όλους αυτούς στο τέλος ανταμοίβονται και με το παραπάνω, γιατί όταν προσπαθούμε για κάτι πρέπει να ανταμοιβόμαστε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Παιχνίδια όπως το Fez του Phil Fish και του Renaud Bédard απο την Polytron θα σας δείξουν το μεγαλείο της ψυχικής δύναμης των ατόμων αυτών. Να κάνω μια μικρή παρένθεση και να αναφέρω οτι το Fez είναι ένα απο τα πιο όμορφα games που έχω παίξει. Τόσο απλό και τόσο ώραίο! Όπως τον παλιο καλό καιρό! Συνεχίζω με το Braid το οποίο και αυτό αναφέρεται μέσα στην ταίνια. Αυτό το ιδιαίτερο gameplay το οποιο το έκανε να ξεχωρίσει απο τα υπόλοιπα φτάνοντας μερικά εκατομμύρια πωλήσεις αλλά επίσης και τα υπόλοιπα όπως το Super Meat Boy ένα παιχνίδι δύσκολο το οποίο δημιουργήθηκε απο δύο άτομα ένα προγραμματιστή και ένα γραφίστα. Οι καναδοί δημιουργοί της ταινίας James Swirsky και Lisanne Pajot έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να δείξουν τις κακουχίες που περνούν οι indie developers. Κάπου εδώ όμως θα σας αφήσω και εγώ. Σας παροτρύνω να δοκιμάσετε τις αντοχές σας και να μάθετε να προγραμματίζετε γιατί θα καταλάβετε καλύτερα πώς λειτουργούν τα παιχνίδια και γενικότερα ο Η/Υ. Περιμένω τα σχόλια σας! Πήγε δύο το πρωί…άντε καλό βράδυ!

Στέφανος Νεοφυτίδης
Στέφανος Νεοφυτίδης

2 σκέψεις σχετικά με το “Οι indie developers και ο προγραμματισμός!

  1. Δημήτρης 13 Φεβρουαρίου, 2015 / 2:30 πμ

    Άντε καλό σου βράδυ! Ωραίο άρθρο ,Ηλεκτρονικός σπούδασα ,έκανα κάτι λίγα από προγραμματισμο , απλά πραγματάκια .Πάντως υπάρχουν διαμάντια παιχνίδια από μικρές ομάδες . Συνεχίστε να ψάχνετε και να προτείνετε τέτοια παιχνίδια σε όλους μας .

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Stefanos Neofytidis 13 Φεβρουαρίου, 2015 / 11:50 πμ

      Γειά σου Δημήτρη! Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου μου δίνεις δύναμη να συνεχίσω να αρθογραφώ! Θα συνεχίσουμε να σας προτείνουμε ιδιαίτερα παιχνίδια γιατί μας αρέσουν 🙂

      Μου αρέσει!

Αφήστε απάντηση στον/στην Stefanos Neofytidis Ακύρωση απάντησης